De beek op De Ronde Bleek

• Hans Bock1

Beste Joop,

Volgens mij zijn we het helemaal met elkaar eens.

En voor alle duidelijkheid: ik vind vliegvissen gewoon leuk, waar dat ook plaatsvindt (alleen stadswateren uitgezonderd) en ik ben oprecht blij met elke vis die ik aan de vlieg kan vangen.

De forellen op het reservoir van DRB vormen echter een “buitencategorie”. Die kan je nergens in Nederland vangen (voor zover ik weet tenminste).

En ja: ze zijn niet wild, dat realiseer ik me heel goed. Ze zijn echter wel zeer goed in conditie en worden bijzonder goed verzorgd. Bovendien is het een uitdaging: ze zijn rete-slim!

Ik vind het elke keer weer een kick als ik er een kan verleiden en landen…

Ik herinner me een dag met Sjoerd S. op de IJssel: geweldig: mooie omgevind, leuke vissen. Ook gaaf.

Of die dag bij Arnhem, samen met David: leuke windes: ook super leuk.

Jij geeft aan wat jij leuk vindt: prima! Zo heeft ieder zijn voorkeur.

• Hans Bock1

Hoi Sander,

Fijn dat je toch de moeite hebt genomen om te reageren.

Met een paar zaken die je schrijft (en die niet over het filmpje gaan), ben ik het niet eens, maar ik laat dat nu maar even buiten deze reactie.

De kreken slaan geweldig aan en er wordt serieus aan gedacht om de lengte ervan (ruim) te verdubbelen!

Ik zal - wanneer aan die uitbreiding begonnen wordt - zeker opnames maken, tijdens de werkzaamheden, want ik vind jouw tip hierover heel erg goed.

Nu is er niets te zien van al het werk dat gedaan is (maandenlang, met vele zware machines) en dat is jammer.

Ook die drone opnames gaan er dan komen! Goed idee. Zo hebben mensen een goed overzicht van hoe het er (vanuit de lucht) uitziet! Zeker waardevol.

Het filmpje heeft jou in ieder geval 2 belangrijke zaken duidelijk gemaakt:

1. op de kreken zitten geen forellen van het formaat zoals die op het reservoir zitten.

Dan zal ook nooit gebeuren en dat is belangrijk voor vliegvissers om te weten.

Als het straks hoog-zomer is, gaan de forellen namelijk vanuit de kreek naar het reservoir om verder te groeien.

2. je kan op de kreken makkelijker forel vangen dan op het reservoir. Of dat leuk is of niet, mag iedereen zelf bepalen.

Zoek je dus een echte technische uitdaging, dan vis je inderdaad op het reservoir! Mag het ietsje makkelijker dan kan je

je geluk op de kreken proberen.

mzzl,

Hans

• Stephan Oude Nijeweme

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend gevist op Baggelhuizen met de goede vissers Marco Wismeijer en Hans Bock.

Ook daar maak ik voor de VNV een promotiefilm van.

Ik wil via deze weg ook iedereen bedanken voor de complimenten en goede reacties die ik (via mail & Facebook) heb ontvangen op de door mij gemaakte film van De Ronde Bleek Kreken.

Leuk is dat al veel vissers die wisten dat wij naar Baggelhuizen gingen vissen, al vroegen wanneer of de volgende video online komt.

Nou ik laat dat hier zo gauw mogelijk weten, zodat deze steeds groter wordende schare aan fans ook deze film zal kunnen bekijken, en hopelijk weer genieten zal.

Hier voor diegene die de film over DRB nog niet gezien heeft en dat toch leuk lijkt te vinden, nogmaals de link.

https://www.youtube.com/watch?v=Lt4vsqC2jDY&list=UUPIveFiub5pHg8XEzVSMkow

Vriendelijk groetend & Tight Lines,

Stephan Oude Nijeweme