ademend waadpak

  • André M

    Ik ben aan een nieuw waadpak toe. Ik heb nu een pak van scierra, de black water pro serie. Goed pak maar hij begint nu wel op erg veel plekken te lekken. (ik blijf plakken en repareren, vooral op de naden)

    Aangezien ik veel in de Belly-boot zit moet ik een goed pak hebben, die hier geen of minder last van heeft.

    Wie heeft een idee in wat voor richting ik moet zoeken?

  • Janssen

    Ik heb al een hele tijd de flywater van vision.. na ongeveer 80 intensieve visdagen in de rivieren van Slovenie, Duitsland en met de BB in Nederland nog geen gaatje te bespeuren. Hij lekte echter wel toen ik een keer kopje onder ging. Maar daar is tot zover ik weet geeneen waadpak tegen bestand.

    Vision waadpakken = happy customer… Ik in iedergeval tot nu toe wel. En goed betaalbaar.

  • Peter S

    Voor mij alleen maar Simms.

    Wel even slikken , maar dan heb je ook wat (n zal wel weer een hoop commentaar opleveren)

    De nieuwe series G3 en G4 van Simms hebben de naden op de benen aan de bovenzijde been zitten.

    In een bellyboot heb je erg veel wrijving van het pak aan binnenzijde benen, geen naden , geen slijtage.

    Voor de bellyboot gebruik ik meestal een neopreen pak.

    Je zit, dus geen zware inspanningebn, waardoor het niet zo nodig ademend hoeft te zijn.

    En bij slijtage is het heel veel goedkoper te vervangen.

    Peter

  • Cornelis

    Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn Vision Extreme. Toen deze “op” was heb ik dan ook een nieuwe Vision Extreme Zip ( dus nu met rits) aangeschaft.

    Deze heb ik zo'n 20x in de bellyboat gebruikt en is nu helaas al lek…. kheb m teruggebracht en wacht nog op reactie.

    op sommige stekken in binnen en/of buitenland , moet je ook wel hele stukken met de bellyboat op je rug lopen…dan wil je geen neopreen aanhebben. ( wel goed voor de lijn..)

    grt. Cornelis

  • André M

    simms pakken zijn goed, dat is bekend. de prijs is even slikken maar ze zijn het waard.

    maar wie heeft die pakken op voorraad liggen… ik wil wel eerst zo'n pak passen voor ik een hoop geld uitgeef

  • jeroen mulder

    Hoi Andre,

    Als je even de tijd neemt je zooekt op het www dan zou je zomaar 100 euro kunnen besparen. probeer het eens op ebay.com of gewoon met google.

    Gr. Jeroen

  • Peter S

    http://www.simmsfishing.com/site/retailer_locator_search.html?country=NL&imageField3.x=9&imageField3.y=7

    Even bellen met de genoemde zaken, vraag je maat die je nu ook gebruikt als begin om te kijken of ze voorraad hebben.

    Amerikaanse maten zijn heel anders als in Europa.

    Op dezelfde site van Simms staan kledingafmetingen tabellen, gewoon meten.

    1 inch is 25,4 mm.

    Durf je de gok te nemen dan is de USA markt veel goedkoper, goed googlen.

    Let erg op de shipping kosten , 19% BTW en 20 Euro handling douane, maar dan nog interessant.

    Peter

  • Ted

    Ik heb zelf beide, vision extreme zip en een chameau 5 mm en ondanks alle mooie verhalen van onderkleding komt het ademende pak zelfs niet een beetje in de buurt van de neopreen qua temperatuur. Als je veel moet lopen zeg ik ademend, maar bij koud water/weer neopreen. En Simms is echt niet de enige die goede waadpakken maakt.

    Sucses Ted

  • Vincent Derks

    Ikzelf heb de Vision Extreme (oude model) en de Vision Extreme Zip. Ben over beide pakken meer dan tevreden. Met het oude pak ben ik een keertje achter de prikkeldraad blijven hangen (stomstomstom >:D<) en heb toen een nieuw gekocht. Na een aantal plak avontuurtjes ben ik er toch in geslaagd het oude pak ook weer op te lappen. Vision maakt gewoon hele goede pakken voor een redelijke prijs (nog niet de helft van de gemiddelde Simms). Ik hoor ook geregeld minder goede verhalen over de nieuwe Simms pakken (G3 en G4). Het zullen best geweldige pakken zijn, maar voor nog niet de helft heb je ook al een geweldig pak.

    Ben het wel met je eens Ted, er zijn een hoop theorieën die stellen dat een ademend pak met de juiste onderkleding op de lange termijn warmer is. Maar ik moet het eerste ademende pak nog tegenkomen dat echt daadwerkelijk warmer is dan een 5mm dik neopreen pak…

    Gr, Vincent

  • André M

    Zelf heb ik nooit last van de kou, ook in de winter heb ik met het ademende waadpak geen last van koude benen.